Lappeen ja Mikkelin raviradat saavat yhteisen toimitusjohtajan

Kari Tiainen on jatkossa toimitusjohtaja sekä Lappeenrannan että Mikkelin raviratayhtiöissä. Lappeenrannan, Mikkelin ja Kouvolan raviratoja viedään yhteisen ratayhtiön alle.

LAPPEENRANTA. Lappeenrannan Ravirata Oy:n toimitusjohtaja Kari Tiainen ryhtyy myös Mikkelin Ravirata Oy:n toimitusjohtajaksi.

Tiainen jakaa ajankäyttönsä puoliksi, minkä myötä toimitusjohtajan palkkakulut ja muut menot jaetaan ratojen kesken. Käytännössä yhteistyökuvio vähentää Lappeen radan kuluja.

Mikkelin raviradan nykyinen toimitusjohtaja Tuula Pihkala pääsee puolestaan jatkossa keskittymään täysillä Mikkelin vuoden 2012 Kuninkuusravien projektijohtajan toimiin.

Samalla Tiainen vie tuoreen tietotaitonsa Lappeenrannan vuoden 2009 Kuninkuusraveista Mikkelin raviväen käyttöön.

LAPPEEN RAVIRATA OY:N hallituksen puheenjohtaja Jyrki Jauhiainen kertoo toimitusjohtajakuvion olevan yksi konkreettinen teko Lappeenrannan, Mikkelin ja Kouvolan raviratojen yhteistyön tiivistämisessä.

– Näemme, että tulevaisuus on siinä, että nämä radat tiivistävät yhteistyötä jopa niin, että useampaa rataa pyörittää sama yhtiö. Lappeen strategia on ollut jo pitkään, että Kouvolan, Lappeenrannan ja Mikkelin ratojen pitäisi olla samaa yhtiötä. Nyt mentiin yksi askel siihen suuntaan, Jauhiainen toteaa.

– Raviratoja tarvitaan, mutta ei tarvita niin paljon ratayhtiöitä. Lappeessa uskotaan vahvasti, että tämä on se tulevaisuuden kehityssuunta.

Jauhiaisen mukaan tämän enempää yhdistymisen tiimoilta ei tapahdu vielä ensi vuonna, jolloin Mikkelissä on kädet täynnä töitä Kuninkuusravien järjestelyjen vuoksi.

– Mutta sen jälkeen voitaisiin mennä yhteen hyvinkin nopeasti.

Kaakkois-Suomen kolmella suurella raviradalla on yhteensä noin 60 kilpailupäivää vuodessa.

– Koska aktiivinen toiminta raviradalla on niinkin vähäistä, meidän resursseja pitäisi suunnata kentälle hankkimaan uusia ihmisiä raviurheilun pariin hevosten omistajiksi, harrastajiksi ja ennen kaikkea pelaajiksi.

– Nykypäivänä on tietotekniikat ja muut. Ihmisten ei tarvitsisi vain istua tornissa, vaan yksi pyörittäisi kolmen radan hallintoa ja kaksi muuta olisivat kentällä hankkimassa uusia asiakkaita, Jauhiainen täsmentää.

Kuvateksti

Jarmo Hämäläinen

Kari Tiainen raivasi kesällä kalenteriinsa tilaa raviurheilulle jättäytymällä pois lahtelaisen kirjapainoyrityksen johdosta.

Lappeen strategia on ollut jo pitkään, että Kouvolan, Lappeenrannan ja Mikkelin ratojen pitäisi olla samaa yhtiötä.

Jyrki Jauhiainen

Kirjoittaja:
Anssi Silvennoinen