Kukka puhkesi himoshoppaajalle

Lappeenranta. Grande Orchidée avasi terälehtensä muotitietoisille. Myllymäessä myydään nyt myös Giuseppe Zanottia.

Kirjoittaja:
Jenni Hirvinen

Led-lamppujen säde osuu marmorilattiaan. Lattiasta valo kimpoaa korkeakiiltoisiin pöytiin, joilla lepää Michael Korsin lompakoita ja Chanelin tuoksuja. Rekissä roikkuva kotelomekko on Pradan.

Lappeenrannan Myllymäessä sijaitseva tavaratalo Grande Orchidée avasi kermanvalkoiset ovensa perjantaina.

Myllymäen luksuksesta tuli nähtävyys: venäläispariskunta napsii iPadilla kuvia Furlan läpikuultavista laukuista.

Lappeenrantalainen Inkeri Schwartz pyörittelee kädessään luumunpunaista myssyä.

Tavaratalon myymien tuotemerkkien seassa on sellaisia, joita ei ole koskaan ennen saanut Suomesta. Merkittävin niistä lienee italialainen Giuseppe Zanotti.

— Aivan mieletöntä saada Zanottin kenkiä tänne. Niitä ei ole edes Helsingissä Stockmannilla, kertoo tyyliasiantuntija Viktoria Startceva, joka on erikoistunut naisten laukkuihin.

Korkokenkien viereen on aseteltu leopardikuvioisia, smaragdinvihreitä ja pitsisiä leninkejä. Startcevan mukaan tuotemerkki on Alfabeta. Ensikertalainen Suomessa sekin.

Rouva ihastelee trenssitakkia, jonka helmassa loistaa kultainen logo: GO. Vaateosastoista vastaava Agnes Skriko kertoo, että Grande Orchidéen omaa tuotemerkkiä myydään kaikilla osastoilla alusvaatteista takkeihin.

 

Grande Orchidée lupaa avajaisviikollaan kaikkien tuotteiden hinnoista 25 prosentin alennuksen. Amerikkalaisen Michael Korsin suositun Hamilton-laukun saa 325 euron lähtöhinnan sijaan 244 eurolla. Vielä tuntuvammaksi alennus nousee Gata Furin 3470 euron turkiksissa.

— Tuo ei ole paha hinta soopelista.

Startcevan mukaan turkkeja ei saa Helsingistä tai Venäjältä läheskään niin edullisesti.

 

Tavaratalossa jokaisella vaatteiden, kenkien ja kosmetiikan luksusmerkillä on oma avoin osastonsa, joka on jaettu pienempiin shop in shop-tiloihin.

Merkkituotteiden välissä makaa pantteripatsaita kultakäädyt kauloissaan. Sama glamour-henki jatkuu tavaratalon kaikilla osastoilla.

Pramean avajaispäivän aamuna kaupan on kaikkiaan 30 000 merkkituotetta.

Keskellä kimallusta Grande Orchideén perustaja ja omistaja Mohamad Darwich on yhtä hymyä, sillä vierailijoita on paljon ja he tuntuvat viihtyvän.

Jenni Hirvinen