Rauha haluaa myös paikallisia asiakkaita

LOMAILU. Holiday Club Saimaan heinäkuu on ollut ennätysvilkas. Asiakkaista 40 prosenttia on venäläisiä.

HEIKKI SOPANEN

Sata ensimmäistä pääsee ilmaiseksi kylpylämaailman kattoterassille. Ja vielä ilmaisia virvokkeita sen päälle. Luulisi aiheuttavan kuhinaa ja ankaraa vääntöä jonon loppupäässä.

Holiday Club Saimaa Lappeenrannan Rauhassa markkinoi kylpyläänsä houkuttelevalla tarjouksella eteläkarjalaisille.

-Laiminlöimme toiminnan aloittamisen alkuhulinoissa paikalliset ihmiset emmekä tarjonneet heille palvelujamme. Nyt tilannetta parannetaan ja paikallisille ihmisille on jatkossa luvassa paljon muutakin, Holiday Club Saimaan johtaja Jussi Valtola kertoo.

Idea ilmaisrannekkeista kattoterassille on ravintolatoimintapäällikkö Mari Heikkisen. Heikkinen sanoo, että kattoterassi, hienommin Sun Deck, on etenkin paikallisille ihmisille tuntematon. Varsinaisen kylpylän paikalliset ovat Heikkisen mukaan jo löytäneet. Sitä on markkinoitu paikallisille muun muassa alennetuilla rannekkeiden hinnoilla.

-Haluamme kertoa, että kattoterassikaan ei ole vain hotellin asiakkaille vaan myös paikallisille päiväkävijöille tarkoitettu. Sinne voi tulla vaikka nauttimaan aurinkoisesta päivästä, Heikkinen kertoo.

Valtola sanoo, että alennustarjousten ohella kylpylän hinnoittelu on muutenkin mietinnässä paikallisia asiakkaita ajatellen.

-Mietimme porrastettua hinnoittelua eri vuorokauden aikoihin ja eri viikonpäiville.

Holiday Club Saimaan heinäkuusta tulee ennätysvilkas. Hotellin käyttöaste huitelee yli 90 prosentissa, ja kesän alussa avatut golfkenttä, kauppakeskus Capri ja Angry Bird-puisto ovat houkutelleet hyvin myös muita kuin hotellivieraita.

-Kun hotellin käyttöaste alkaa yhdeksällä, niin tyytyväinen pitää olla. Heinäkuusta tulee erinomainen, Valtola kertoo.

Heinäkuun hotellivieraat ovat pääasiassa suomalaisia, ja Valtola odottaa, että elokuussa Rauhan täyttävät venäläiset lomailijat.

-Tänä vuonna hotellin asiakkaista 40 prosenttia on ollut venäläisiä ja 60 prosenttia suomalaisia. Viime vuonna prosentit olivat 30 ja 70. Päiväkävijöistä meillä ei ole kansallisuustilastoa. Uskomme kauppakeskuksen houkuttelevan nykyistä enemmän myös venäläisiä päivämatkailijoita.

Valtola lupaa paikallisille asiakkaille tulevaisuudessa kylpyläpakettien ohella erilaisia heille suunnattuja tapahtumia tapahtumahallissa ja myös ravintolapalveluissa paikalliset huomioidaan aiempaa paremmin.

Kirjoittaja:
Heikki Sopanen