Seija Hackman
Kaikille on tärkeää näkyvyys maakunnallisen markkinointiyhtiö Gosaimaan kautta. Sen työ saa kehuja.
Alueen pienten yritysten keskuudessa itää silti idea Gosaimaata pienemmästä organisaatiosta, joka miettisi kaikkea kyltityksistä alkaen.
Kolme vuotta sitten yritettiin jo keskusvaraamoa. Saimaa Adventuresin Ville Harisen pyörittämän Saimaa Booking Oy:n listoilla oli enimmillään liki 200 kohdetta, mutta aika ei ollut kypsä.
-Ei ollut tarpeeksi tarjontaa eikä haluttu maksaa varaamolle, kun myynti kävi muutenkin.
Nyt Holiday Clubin osittain omistama Adventures toimii keskusvaraamona osalle yrityksistä. Se on koonnut mielestään kiinnostavimmat aktiviteetit, joita se myy takuulähtöisinä, -hintaisina ja -laatuisina.
Moni kuitenkin jää sivuun. Esimerkiksi Aviasport Areena hoitelee näkyvyytensä itsenäisesti, vaikka myöntää, että arkisin ja sydäntalvella tilaa löytyisi.
-Nyt tarvittaisiin kaikki huomio ja markkinointi. Onhan tämä poikkeuksellinen alue, jota ei tunneta vielä maakunnassakaan hyvin, Aviasport Areenan Jani Valkeapää toteaa.